Marketing i zarządzanie przedsiębiorstwem
Doradztwo w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem może być jednorazowe bądź powtarzalne, cyklicznie, w zależności od istniejących potrzeb. Ma ono na celu takie dobranie działań, by skutecznie utrzymać i rozwijać działalność przedsiębiorstwa, zapewniając mu stabilną pozycję na rynku oraz skuteczne osiąganie zamierzonych celów.
Zakres naszych usług doradczych:
- zarządzaniu operacyjnym
- wzrostu sprzedaży
- negocjacje z dostawcami i odbiorcami
- strategii rozwoju firmy
- optymalizacji kosztów
- zarządzania strategicznego
- marketingu
- pozyskiwania środków unijnych
- pisanie biznes planów
Zarządzanie operacyjne
Zarządzanie operacyjne czyli codzienna realizacja zadań przedsiębiorstwa. Zapewnia warunki realizacji założeń strategicznych i umożliwia podejmowanie decyzji wykonawczych na różnych szczeblach przedsiębiorstwa.
Wzrost sprzedaży
Jeśli Państwa produkty sprzedawały się świetnie, ale teraz ich sprzedaż spada – przeanalizujemy, dlaczego tak się dzieje. Przeprowadzimy analizę konkurencji i podpowiemy jak sprawić, by sprzedaż znów wzrosła. Jeśli nie mają Państwo czasu, aby wdrożyć opracowane strategie, pomożemy je wdrożyć, bądź zrobimy to całkowicie za Państwa
Negocjacje z dostawcami i odbiorcami
Rozmowy negocjacyjne prowadzimy w taki sposób by nadmiernie nie angażować naszych zleceniodawców. Dzięki uprzedniemu określeniu z klientem minimum i maksimum oczekiwań, wiemy, czego klient żąda od negocjacji i jakie warunki będą go zadowalać.
Negocjacje mogą dotyczyć:
- warunków dostawy
- czasu realizacji
- wartości za którą zostaną podpisane umowy
- warunków współpracy
- warunków promocji
- opłat marketingowych
Strategia rozwoju firmy
Na każdym poziomie organizacyjnym firmy oraz na każdym etapie jej rozwoju często pojawiają się pytania typu: „… w jakim kierunku zmierza nasza firma?, … jakie są nasze priorytety w średnim i długim okresie? … jaki jest nasz docelowy Klient/rynek? … czy ograniczać koszty, czy promować innowacje? … jaki model dystrybucji pozwoli nam wzmocnić/zachować obecną pozycję rynkową?
Odpowiedzi na powyższe pytania w postaci konkretnych działań zmierzających do wzmocnienia pozycji firmy na rynku, zatrzymania negatywnych trendów w zakresie sprzedaży czy też osiągania lepszych wyników w aspekcie wydajności daje dobrze opracowana i wdrożona Strategia Rozwoju Firmy.
Pomagamy naszym Klientom m.in. zdefiniować misję i długofalowe ambicje przedsiębiorstwa. Pozwala to jasno określić zadania do wykonania jak i wspiera pełne zrozumienie strategii firmy przez pracowników
Kolejnym kluczowym obszarem w jakim wspieramy przedsiębiorstwa opracowując strategię, jest określenie zakresu działania firmy, zdefiniowanie obecnych i potencjalnych rynków operowania czy opracowanie podejścia do segmentacji klientów.
Naszestrategie rozwoju firm stają się dla wielu Klientów drogą do szybkiego i trwałego sukcesu.
Optymalizacja kosztów
Niejednokrotnie punktem wyjścia do optymalizacji procesów są cele biznesowe nie związane z pojedynczym procesem, ale odnoszące się do całej firmy lub jej części – zarówno wynikające z potrzeby wyeliminowania występujących problemów, jak również związane z nowymi wyzwaniami.
Odpowiadamy na pytania, które procesy optymalizować najpierw i co da największe korzyści dla realizacji aktualnych celów biznesowych.
Typowe efekty optymalizacji procesów to:
- optymalizacja kosztów bieżących,
- skrócenie przebiegu procesu (obsługi klienta, cyklu produkcyjnego),
- zwiększenie wydajności procesu,
- poprawa jakości procesu
Zarządzanie strategiczne
Zarządzane strategiczne łączy często oczekiwania różnych grup takich jak właściciele, dostawcy i sprzedawcy, konsumenci czy konkurenci.
Zrealizujemy następujące cele;
- sformułować misję przedsiębiorstwa czyli wskazać do czego przedsiębiorstwo ma dążyć, bądź jakie potrzeby ma zaspokajać
- określić wizję przedsiębiorstwa czyli stwierdzić obecny stan organizacji oraz pokazać, jaki ma być osiągnięty przez nią stan w przyszłości
- opracować szczegółowy plan strategiczny
- przeprowadzimy analizę strategiczną, analizę otoczenia konkurencyjnego i analizę potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
Marketing
Nasze doradztwo marketingowe odpowiada potrzebom każdego klienta ze względu na to, że wszystkie działania dostosowujemy do potrzeb i możliwości firm. Po szeregu wykonanych analiz opracowujemy rekomendacje, które są odpowiedzią na aktualne potrzeby firmy, do których należeć mogą:
- strategie marketingowe
- zarządzanie produktem
- zarządzanie marką
- zarządzanie ceną
- badania marketingowe
- promocja